4796 ARTYKUŁÓW W SERWISIE
ZNAJDŹ NAS
W INTERNECIE
MEDYCYNA

Eksperci znaleźli idealne antidotum na smog. Wystarczy wzbogacić o to swoją dietę

20 Gru 2017
MEDYCYNA
autor: Bartek Faryna

Smog to nie przelewki i ze smogiem nie ma żartów. Na pewno wiedzą o tym doskonale mieszkańcy większych miast i okolic. Niedawno dowiedziono, że zanieczyszczenia powietrza mogą być szczególnie niebezpieczne dla ludzi posiadających pewien specyficzny typ krwi. Jeśli więc należycie do tego grona, to musicie na siebie szczególnie uważać. Wasz organizm nie radzi sobie z wdychanymi przez was szkodliwymi substancjami tak dobrze, jak u innych. Wygląda więc na to, że to głównie do was kierujemy nasz dzisiejszy wpis. Możecie bowiem w łatwy sposób znacznie zredukować szkody, jakie wyrządzają w waszych organizmach zanieczyszczenia powietrza.

Cała nadzieja w witaminach z grupy B. Już od jakiegoś czasu wiadomo, że podawane zwierzętom, potrafią zdziałać cuda. Mamy tu na myśli znaczną redukcję szkód wyrządzonych przez wdychane zanieczyszczenia w organizmie. Niedawno pracownicy nowojorskiego Columbia University Mailman School of Public Health przeprowadzili jednak podobne testy na ludziach i okazało się, że witaminy z grupy B mają na nas dokładnie takie samo działanie. Badane osoby, które codziennie przyjmowały witaminy z grupy B (na przykład B6, B7, B12 albo kwas foliowy), były znacznie bardziej „odporne na smog”. Mamy więc kolejną, skuteczną metodę walki z zanieczyszczeniami – zaraz obok oczyszczaczy powietrza i specjalnych maseczek.

Oprócz tego witaminy z grupy B pozytywnie wpływają na wiele ważnych części naszego ciała. W zależności o której witaminie mowa, mogą one m.in. wspomóc pracę układu sercowo-naczyniowego, układu odpornościowego, czy nawet zadbać o nasze zdrowie psychiczne – a więc po prostu układ nerwowy. Dlatego pamiętajcie, aby odpowiednio bilansować swoją dietę tak, żeby nie brakowało w niej żadnych ważnych dla nas składników.

Witaminy z grupy B znajdziecie m.in. w: produktach zbożowych, przetworach mlecznych, mięsie, roślinach strączkowych oraz w ziemniakach. Oczywiście wymieniliśmy tylko niektóre źródła tych cennych witamin. Radzimy więc zainteresować się tematem na własną rękę i poszperać nieco w sieci w poszukiwaniu interesujących nas informacji.

Pasjonujesz się naturą człowieka i chcesz otrzymywać więcej podobnych wiadomości? Zapraszamy na nasz specjalny fanpage:

Źródło: Science Daily

KOMENTARZE disqus
komentuj przez Disqus
Wiedzocholik na Facebooku
POLUB NAS    
Wiedzocholik na Instagramie Wiedzocholik na Instagramie
Przeglądnij się
OBSERWUJ NAS    
Wiedzocholik na Twitterze